تابلو لبه پلاستیک در اصفهان

انواع تابلوهای تبلیغاتی

با وجود دستگاه‌های پیشرفته، تابلوسازان قادر هستند حروف برجسته را به‌ شکل‌های متفاوت همچون حروف برجسته پلاستیکی، فلزی، مخمل، پانچی، تابلو وکیوم و تابلو چنلیوم طراحی کنند.

یکی ‌از انواع آنها، حروف برجسته پلاستیکی یا تابلو نئون پلاستیک یا همان لبه پلاستیک است ‌که قابل ترکیب با موادهای دیگر است که امکان ساخت تابلوهای تبلیغاتی نئون پلاستیک لبه هندی و لبه کنشکاف را در تابلوسازی اصفهان فراهم می‌کند.

هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. تابلو لبه پلاستیک شامل نورپردازی زیبایی است و می‌توان آن را به‌عنوان تابلوی تبلیغاتی مدرن و شیک، سر درب مغازه، فروشگاه یا شرکت‌ها نصب کرد.

انواع تابلو لبه پلاستیک

 تابلو لبه پلاستیک از جنس ورق پلکسی گلس باضخامت ۲.۸ میلی‌متر ساخته می‌شود. در این نوع، حروف جنس سطح حروف و لبه ‌آن از ورق پلکسی گلس است.

روش ساخت حروف برجسته پلاستیک

حروف برجسته پلاستیک به ۲ روش ساخته می‌شود:

  • روش کنش‌کاف
  • روش لبه هندی یا لب‌به‌لب

تابلو نئون پلاستیک لبه کنش‌کاف

تابلویی از خانواده نئون پلاستیک با لبه‌های فرورفته در داخل شیاری که توسط تابلوساز دورتادور لبه‌ها با عمق 3 یا 4 میلی‌متر ایجاد شده است.

تابلو نئون پلاستیک لبه هندی

این تابلو تبلیغاتی بسیار زیبا است و جزء تابلوهای مدرنیته لبه پلاستیک در اصفهان محسوب می‌شود. در این روش، تابلوساز پس از برش و آماده‌سازی لبه‌ها و حروف، لبه پلکسی را توسط چسب کلروفرم دورتادور حروف می‌چسباند.

به‌طوری که حروف برش داده‌شده، دقیقاً روی لبه قرار بگیرند و قابل ‌رویت باشند و لبه‌های اضافی سطح حروف، کاملاً پنهان شده و نمایان نمی‌شود.

تفاوت اجرای تابلو کنشکاف و لبه هندی

تفاوت این ۲ روش در این است‌که در روش کنش‌کاف ساخت حروف آسان‌تر و سریع‌تر است، اما از معایب آن یک زائده ۲ میلی‌متری بر روی دور سطح حروف دیده می‌شود و همچنین در حروف‌های برجسته استیل دوبل لبه هندی و فلز دوبل قابل استفاده نیستند و حتما در این نوع تابلوها باید از روش لبه هندی یا لب به لب استفاده کرد.

 مزیت‌های تابلو لبه پلاستیک

این حروف درمقابل باد و باران بسیار مقاوم بوده و برای سالیان طولانی بدون هیچ مشکلی سالم باقی خواهند ماند .

معایب تابلو لبه پلاستیک

تابلو لبه پلاستیک به‌دلیل نیمه‌شفاف‌بودن پلکسی و استفاده در فضای خارجی، بعد از مدت‌زمانی پس از ورود گردوغبار به داخل حروف ،کمی کدر خواهند شد و نیاز به شستشوی سالیانه خواهند داشت.

همچنین بعضی‌از رنگ‌های ورق‌های پلکسی در فضای بیرون، مانند رنگ صورتی در مقابل آفتاب مناسب نیستند.

جمع‌بندی

حروف لبه پلاستیک باتوجه به استفاده از لبه پلاستیکی در آن و روشن‌شدن تمام حروف و انعکاس آن بر روی زمینه نسبت ‌به حروف چلنیوم پرنورتر و در طراحی‌های فانتزی عملکرد بهتری دارد.

بیشترین استفاده از تابلوهای دارای حروف لبه پلاستیک در اصفهان را مکان‌هایی نظیر آب‌میوه فروشی‌ها، نمایشگاه‌ها، استودیوها و شرکت‌ها دارند.